Monday, February 25, 2008

Santoor



چرا قلب ادم گاهی کنترل مغز رو به عهده می گیره و کار خودش رو از پیش می بره؟


چند روزه دلم هوای تهرون رو کرده. دلم می خواست می تونستم الان در در کوچه های محله مان در تاریکی شب قدم می زدم و نسیم باد رو در چهرم احساس می کردم همون نسیمی که بوی وطن میده و دل آدم رو آروم میکنه.


به مردم تو کوچه و خیابان نگاه می کردم و مثل عادت همیشگی از این تعجب می کردم که این مردم با داشتن این همه مشکلات چی جوری می تونن رو لبهایشان لبخندی جاری کنند و خوش و بش کنند. برم پارک و به اونایی که مشغول تفریحن نگاه کنم به جوانایی که گاهی از ته دل ریسه می رند به دختر پسرهایی نگاه کنم که کنار هم قدم می زنند و با نگاهاشون هزار تا حرف با همدیگر ردوبدل می کنند. برم یه میدون شلوغ و به تیپ های عجیب غریبی که جوانها می زنند نگاه کنم.


دلم می خواست می رفتم درکه روی یکی از تختهای زیر درخت دراز می کشیدم و به آسمان ذل می زدم.

چرا مغز آدم نمی تونه به قلبش بگه الان موقع این فکرا نیست؟ چرا مغز آدم نمی تونه آهنگ علی سنتوری رو خاموش کنه و بره سراغ زندگیش؟


\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/



دیشب فیلم سنتوری رو دیدم ساخته داریوش مهرجویی همین جوری که تو این مقاله نوشته یه شاهکار سینمای ایران که با وجود امکانات محدودش چنین فیلم های زیبایی رو خلق می کنه.


یه فیلمی که با دیدنش تازه می فهمی که بله قلب تو هم که فکر می کردی خاموشه هنوز داره می زنه و صدای تالاپ تالاپش این اطمینان رو بت می ده که تا چند وقت دیگر هم به همین شدت خواهد زد.


باید بگم از بازی بهرام رادان و گلشیفته فراهانی بسیار لذت بردم مخصوصا سکانس عروسی که خیلی جالب بود. فکر کنم اسم این دو بازیگر ایرانی دیگه یادم بمونه.


و شاید این فیلم به این موفقیت نمی رسید اگر محسن چاووشی صدایش رو در اختیار ٬علی سنتوری٬ نمی گذاشت.‌ (می بینید با این فیلم یه خواننده جدید ایرانی هم کشف کردم.)



رفیق من سنگ صبور غم ها ------------ به دیدنم بیا كه خیلی تنهام
هیشكی نمی فهمه چه حالی دارم ------ چه دنیای رو به زوالی دارم
مجنونم و دلزده از لیلی ها ------------- خیلی دلم گرفته از خیلی ها
نمونده از جوونی هام نشونی ---------- پیر شدم پیر تو ای جوونی



راستی جواب معمای پست قبل عشق است.

7 comments:

  1. aval salam,

    deltangito ziba bayan kardi, omidvaram har che zoodtar forsati bedast biari va be vatanet sari bezani...

    va ama santoori!
    ghabool daram bahram mesle kheili az filmhaye digash fogholade bood am dar majmoo film oonche ro ke man azash entezar dashtam baravarde nakar... ye mozooe keliche ie ke be lotfe music jazab tar shode bood.

    ps: happy to see you active again! :)

    ReplyDelete
  2. merc bekhatere commentet to webloge ma hosein jan :)

    Milad

    ReplyDelete
  3. salam
    man santoori ro naDdam va kheyli mikham ke beBnam ama nemitunam!
    akhe mehrjuyi madyun karde ke harki film ro beBne be khatere inke CD hash be surat gheyre ghanuni varede bazar shode madyun mishe!

    ReplyDelete
  4. Salam be farde Anonymous :D

    khob in khodesh rahe hal dare, chon mehrjuyi mogheyi ke in harfo zade, badesham gofte film ro bebinin, wali badesh ham shomare hesab dade ke harki filmo dide ye pooli berize be hesabesh.

    (albate man khodam ino shenidam, wa khoshbakhte on kasi ke filmo az iran basam ferestade, in karo karde, yani ye poli az tarafe man rikht be hesab)

    ReplyDelete
  5. salam salam

    nemidonam chera offha nayomade bood!...

    baba deltang!!...
    midooni deltangihaye ma har kodoom az ye no`e...male to bekhatere doriyeo male ma bekhatere az nazdik didane in hame doori az arzeshha!


    velesh kon age bekham bezanam canal 2 ta farda sobh mitonam chize ghamnak benevisam!:D



    rasto naporsidi chera 2bare goftam "ma"!!???? lol

    chera inja smily nadare!!!!!???....sandoghe nazarat pishnahadat ham nadare !....:D

    ReplyDelete
  6. filmo nadidam!

    moshkele omde ham injast ke dostaye man aslan az alaghe mandan be honare 7th nistan:D....


    hala be ehtemale ziyad ta 1-2 sale ayande be dastam mirese!:D....on moghe nazaramo be tore jame` khedmatetoon arz mikonam lol lol


    ghashang bood...ghalamet ghavi tar shode:)

    ReplyDelete
  7. سلام
    من زياد اهل فيلم ديدن نيستم هنوز هم فيلم علي سنتوري هم نديدم.آخه تصميم دارم آخرين نفري باشم كه اين فيلم رو ميبينه.اينم خودش يه ركورده ديگه.
    تعريفشو زياد شنيدم.
    يه چيزي در مورد بازي بهرام رادان.قبل از اينكه اين نقشو به بهرام رادان بدن پيشنهادشو به يكي از دوستان من داده بودن كه اونم اسمش علي هست و يه استاد نوازنده سنتوره.يه استاد به تمام معنا.و يه سري مقام هايي هم در مورد استادي داره كه من دقيق نميدونم.در هر صورت اين نقشو قبول نكرد.دليلشو من نميدونم.ولي گفت كه خيلي پشيمونه از اين كه رد كرده

    ReplyDelete